Zo maak jij je havermout het allerlekkerste!

Ik denk dat dit één van de ontbijtjes is die ik het meeste maak. Ondanks dat ik dagelijks iets anders probeer te maken om voldoende te variëren blijft dit recept terugkeren. Het is zo lekker romig en smaakvol. Voorheen maakte ik mijn havermout op een andere manier en begreep ik niet goed waarom iedereen het zo lekker vond. Totdat ik het op deze manier ging proberen, so goooood! 

Eet jij ‘s ochtends liever een warm- of koud ontbijt?  

Hierbij het recept van dit overheerlijke (en simpele) ontbijt: 

Wat heb je nodig? (maar 8 ingrediënten!) 

Hoe maak je het? 

  1. Doe de havermout, chiazaad, amandelmelk en een scheut water in een kommetje, je kunt dit een nacht laten weken in de koelkast. Dit zorgt ervoor dat het fytinezuur oplost. Het is niet per se nodig om het ontbijt te maken, je kunt er ook voor kiezen om ‘s ochtends alle ingrediënten bij elkaar te doen. 
  2. Haal de kersen en frambozen alvast uit de vriezer, zo kunnen ze alvast een beetje ontdooien. 
  3. Pak een kookpannetje en giet hier het mengsel in. Doe er nog een scheut water of amandelmelk bij, zodat het echt een papje wordt. Breng het aan de kook (blijf goed roeren), zodra het kookt zet je het vuur iets lager. Laat het ongeveer 10 minuten zachtjes pruttelen (blijf ook nu af en toe roeren).  
  4. Zodra het klaar is voeg je een scoop collageen poeder toe, dit roer je goed door de havermout heen (het lost op). Ook voeg je de honing toe. 
  5. Giet de havermoutpap in een kom en voeg de toppings (frambozen, kersen en amandelpasta) toe. Eventueel kun je nog wat cacao nibs toevoegen voor een lekkere bite 

Hoe vind jij dit ontbijt smaken? Laat je het weten in een reactie, ik ben ontzettend benieuwd! Liefs, Ilva

Laat een reactie achter

Voordat uw reactie wordt geplaatst, zal deze worden gecontroleerd